Trening siłowy dla kobiet jest bardzo dobrą opcją, która wymaga odpowiedniej ilości ćwiczeń i powtórzeń. W ten sposób będzie można pięknie wyrzeźbić sylwetkę.

Trening siłowy dla kobiet na samym początku może wydawać się nieco skomplikowany. Z czasem jednak (jeżeli uda się utrzymać regularność) samodzielnie będzie można obserwować postępy w trakcie ćwiczeń na siłowni. Jaki trening na siłowni dla początkujących kobiet będzie najlepszy?

Trening siłowy dla kobiet – jakich błędów nie należy popełniać?

Trening dla kobiet ma przynieść określone efekty. Pani nie zauważa u siebie postępów? Powinna sprawdzić czy nie popełnia błędów, które są w stanie obniżyć efektywność. Wśród klasycznych błędów, które występują najczęściej, można wymienić:

  • plan treningowy dla kobiet nie jest zróżnicowany, przez co szybko doprowadza się do stagnacji;
  • trening całego ciała wykonywany jest błędnie, przez co zwiększa się ryzyko kontuzji, która może wykluczyć z dłuższych treningów;
  • większość kobiet zapomina o tym, że ważne są nie tylko ćwiczenia siłowe, ale także nawodnienie organizmu, należy wypijać minimum 2 litry wody każdego dnia;
  • w ćwiczeniach przeważa fitness, treningi aerobowe, kobieta unika w swoim planie treningowym ciężarów;
  • zbyt długie przerwy pomiędzy seriami, przez co efektywność ćwiczeń siłowych dla kobiet spada.

Przykładowy plan treningowy dla początkujących kobiet na siłowni

Trening siłowy to tak naprawdę różnego rodzaju ćwiczenia, które powinny rozpocząć się od rozgrzewki. Ważne jest rozgrzanie całego organizmu. Można tego dokonać na bieżni, wykonując trucht od 5 do maksymalnie 10 minut. Od tego należy rozpocząć ćwiczenia na siłowni dla pań. Może to być także dowolne cardio wykonywane w szybkim tempie.

Czas na to, aby przejść do spalania tkanki tłuszczowej z jednoczesnym wyrabianiem masy mięśniowej. Początkujące panie mogą wykonać:

  • przysiady – najlepiej z obciążeniem pod postacią hantli lub ze sztangą. Na samym początku lepiej zacząć od małych hantli. Z czasem będzie można pomyśleć o zwiększeniu ciężaru.
  • wyciskanie hantli leżąc na ławce skośnej – hantle należy unosić do góry i opuszczać maksymalnie do poziomu klatki piersiowej.
  • wyciąg górny dla klatki piersiowej – należy stanąć przy maszynie i drążek przyciągać do siebie, pamiętając o właściwym rozstawie rąk, dzięki czemu będzie można popracować także nad plecami.

Trening oporowy dla kobiet

Przykładowy trening oporowy może zawierać także następujące ćwiczenia: plank, uginanie ramion ze sztangą łamaną na stojąco, francuskie wyciskanie sztangi łamanej leżąc, przysiad ze sztangą z tyłu, martwy ciąg, wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia podchwytem, wyciskanie sztangi leżąc na ławce płaskiej. 

Warto zaznajomić się z treningiem FBW, czyli full body workout. Jest to dobra propozycja tak naprawdę dla każdej osoby na siłowni, która jest w stanie dać efekty pod postacią pięknej rzeźby poszczególnych partii mięśniowych.

Trening siłowy dla kobiet – co powinien zawierać plan treningowy dla kobiet?

Celem ćwiczeń na siłowni dla początkujących kobiet jest nie tylko redukcja tkanki tłuszczowej, ale także poprawa własnej kondycji fizycznej. Aby było to możliwe, ważne są powtórzenia. Trening siłowy dla kobiet musi zawierać serie z powtórzeniami, np. 4 serie po 12 powtórzeń, 2 serie po 20 powtórzeń lub jakakolwiek inna kombinacja. W ten sposób można być pewnym tego, że będzie to efektywny trening, który będzie w stanie przynieść oczekiwane efekty. 

Ważne są również ćwiczenia rozciągające na samym końcu, które pomagają w poprawie regeneracji organizmu. Uspokajając tętno po morderczym treningu, który na pewno pomógł spalić ogromną ilość kalorii, będzie można być pewnym tego, że następny trening z ciężarami nie zaszkodzi organizmowi. 

Każdy plan treningowy powinien uwzględniać indywidualne predyspozycje. Nie jest powiedziane, że podczas pierwszej wizyty na siłowni kobieta będzie w stanie wykonać wszystkie wymienione wyżej ćwiczenia. Wręcz z całą pewnością można stwierdzić, że jest to niemożliwe. Dopiero z czasem będzie można pójść o krok naprzód i wykonywać kolejne, bardziej zaawansowane ćwiczenia.

Jeżeli ktoś ma obawy co do tego, jak powinien wyglądać trening siłowy dla kobiet na siłowni, może poprosić o wsparcie. Najlepszym wyborem będzie nawiązanie współpracy z trenerem personalnym, który pomoże wybrać ćwiczenia i nauczy wykonywać je zgodnie z zasadami prawidłowej techniki. Z czasem, mając już odpowiednią wiedzę i umiejętności, będzie można ćwiczyć samodzielnie.

Kasia (37)

Kasia jest prawdziwą entuzjastką życia. Jej ciekawość świata i nieustanne poszukiwanie inspiracji sprawiają, że każdy jej tekst to podróż przez różnorodne tematy – od psychologii po sztukę. Z wykształcenia humanistka, z natury odkrywczyni, Kasia wierzy w siłę słowa pisanego, które może zarówno uczyć, jak i bawić. Jej artykuły są pełne pasji i głębokiego przekonania o tym, że każdy dzień jest okazją do nauki i doświadczania czegoś nowego.