Ćwiczenia dla kobiet wcale nie muszą doprowadzić do rozbudowania masy mięśniowej, czego obawia się wiele osób.

Panie żyją w strachu, że z sylwetki przypominać będą mężczyzn, przez co utracą swoją kobiecość. Właściwie ćwiczenia dla kobiet, które zawsze powinny zostać dopasowane do posiadanych umiejętności i kondycji, na pewno do tego nie doprowadzą.

Jakie ćwiczenia dla kobiet w domu? Przykładowy plan treningowy dla kobiet

Trening na siłowni dla wielu kobiet jest dużym wyzwaniem. Jest w nich pewien wstyd, który sprawia, że nie chcą one korzystać z takich miejsc. Nie trzeba iść do tego miejsca. Wystarczy kawałek podłogi we własnym domu, aby móc powalczyć o lepszą wersję siebie. Do dyspozycji są różne ćwiczenia dla kobiet, które nie wymagają użycia specjalistycznego sprzętu. Wśród nich można wymienić:

  • zwykłe przysiady – należy pamiętać o tym, aby kolana zawsze rozchodziły się na boki;
  • wypady w tył – wykrok jedną nogą w tył uginając kolano pod kątem prostym;
  • scyzoryki – należy położyć się na macie, unieść nogi do góry i wymachiwać nogami (w pełni je kontrolując) w górę i w dół, nie odkładając nóg na ziemię, wciąż należy trzymać je uniesione;
  • skakanka – można do tego wykorzystać prawdziwą skakankę lub też udawać, że taki przyrząd ma się w rękach.

Trening dla kobiet – zestaw ćwiczeń z internetu

Wyżej wymienione ćwiczenia to tylko kilka przykładów z wielu, które pomogą wymodelować pośladki, uda, wyrzeźbić brzuch, schudnąć itd. W pozbyciu się tkanki tłuszczowej, pomocne mogą okazać się także najlepsze ćwiczenia, które udostępniane są na platformie You Tube lub na social mediach. Jest to idealna propozycja dla początkujących kobiet, które nie wiedzą od czego należy zacząć. Do wyboru są różne treningi cardio, które są bardzo intensywne lub fitness polegający na wykonaniu najróżniejszych ćwiczeń. Znani influencerzy, trenerzy personalni itp., chętnie nagrywają takie filmy wideo o różnej długości, dzięki czemu będzie można przekonać się, jak wygląda konkretne spalanie, które pomoże wyzwolić ogromną ilość endorfin. 

Jakie ćwiczenia na siłowni dla kobiet będą najlepsze?

Plan treningowy dla początkujących kobiet na siłowni może ułożyć trener personalny. Jest to najlepsza opcja dla osób, które nie mają wiedzy. Nie są one świadome tego, które ćwiczenia dla kobiet będą najlepszą alternatywą. Można powiedzieć, że wszystkie propozycje są dobre, ale odchudzanie wymaga innych ćwiczeń, podobnie jak w przypadku wzmocnienia i rzeźbienia sylwetki. Trener personalny uwzględni ćwiczenia siłowe z hantlami, które pomagają rzeźbić różne partie ciała. Warto wypróbować takie rozwiązanie, które wśród kobiet cieszy się ogromną popularnością. 

Najlepsze ćwiczenia dla kobiet na spalenie tkanki tłuszczowej i nie tylko

Trening siłowy, aerobik, HIIT i inne są dobre. Każdy z nich narzuca jednak pewne wymagania. Wśród nich znajduje się rozgrzewka na samym początku i rozciąganie na końcu. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ dzięki temu można zadbać o siebie, brak kontuzji i prawidłową regenerację. Przed i po treningu należy poświęcić kilka dodatkowych minut na wykonanie kilku podstawowych ćwiczeń, np. rozciąganie nóg, rozgrzanie stawu skokowego, wykonanie wymachów nóg, itd. Już pięć minut takich ćwiczeń jest wystarczające, a jest w stanie zapewnić ochronę i bezpieczeństwo.

Jak trenować na siłowni i w domu?

Trenując można wykorzystywać nawet własny ciężar lub plastikowe butelki z wodą. Nie zawsze jest potrzebna sztanga, hantle lub inne urządzenia. Wystarczy wykorzystać to, co znajduje się pod ręką, aby wykonać najprostsze ćwiczenia dla kobiet w domu, m.in. martwy ciąg, skosy w pozycji siedzącej. 

W regularnej aktywności, której celem jest podkręcenie metabolizmu, schudnięcie, wyrzeźbienie sylwetki, ważne są powtórzenia. Nie można wykonać jednego ćwiczenia i na tym poprzestać. Spodziewany efekt, dzięki któremu nastąpi spalanie tkanki tłuszczowej, zawsze będą w stanie przynieść serie, które można sobie rozpisać własnoręcznie w domu na kartce.

Na siłowni można wykonywać ćwiczenia dla kobiet na ławce skośnej, korzystając z wyciągu górnego, z orbitreka lub wielu innych urządzeń. Można tak zaplanować ćwiczenia, aby zmęczyć tylko np. dolne partie ciała. W domu dla kobiet do dyspozycji są różnorodne ćwiczenia, które będzie można dopasować zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Warto pracować z obciążeniem, ponieważ przynosi to niesamowite efekty, które będą w stanie zaskoczyć pozytywnie wiele pań dążących do osiągnięcia lepszej wersji siebie. Aktywność fizyczna zawsze wychodzi wszystkim na zdrowie.

Kasia (37)

Kasia jest prawdziwą entuzjastką życia. Jej ciekawość świata i nieustanne poszukiwanie inspiracji sprawiają, że każdy jej tekst to podróż przez różnorodne tematy – od psychologii po sztukę. Z wykształcenia humanistka, z natury odkrywczyni, Kasia wierzy w siłę słowa pisanego, które może zarówno uczyć, jak i bawić. Jej artykuły są pełne pasji i głębokiego przekonania o tym, że każdy dzień jest okazją do nauki i doświadczania czegoś nowego.